LR Health & Beauty. How to start?, PREQUEL16 LR, action, anställd, atg, attityd, attraction, change, coach, commitment, direktsäljare, dreams, fastfood, flow, food, franchise, jag, makeup, me, mikaelharaldsson, minhistoria, mlm, sibylla, story, svenskaspel, säljare, vision

Jag visste att det skulle gå - GE ALDRIG UPP! new future..

Från Gatuköksbiträde till entreprenör i världens mest fantastisk business & företag. Jag gör det!
Kapitel 1. 

Hur jag startade: (varför jag bytte spår)
Åren 2007 - 2012 ägde jag en Sibylla-restaurang & en spelbutik med 5-8 anställda. Jag hade satsat stort, eget kapital & lånat ännu mera för att köpa verksamheten. Vi omsatte som mest drygt 7 miljoner, vi hade öppet 365 dagar/år, jag själv arbetade minst 70 timmar /vecka schemalagd på stället + att jag skötte beställningar, schema, personal, beställningar, pappersarbete 10 timmar/vecka. Jag gick upp 05.00 varje morgon & kom hem igen 22.00 minst 6 dagar i veckan. Det jag fick i belöning var en lön på 20 000:- efter skatt & "nöjet" att åka i en VW Caddy & lukta stekos. & 4 dagars semester på 5 år. Det jag höll på med var helt galet, dåligt betalt (pengarna hamnade i andras fickor istället för mina) tuffa arbetstider, hög risk, ingen fritid, jag insåg att det inte skulle hålla i längden. 

Mars 2010:
Men då hände det....... jag kom i kontakt med företaget jag jobbar med idag, LR Health & Beauty Systems. (mera information om LR finns här för den som vill veta mera  https://mity.lr-partner.com/#home )
Jag insåg direkt att det var "min" business & började fundera i nya banor. det tog inte många veckor förrän jag bestämde mig för att sälja det jag hade & helt byta bransch & arbetssätt. Från Trisslotter & hamburgare till parfym, make-up & kosttillskott... (låter ju inte klokt egentligen)

 


Jag pressade in LR i min redan fullbokade kalender, bestämde mig för att det ska gå, de flesta sa att jag var en idiot, de flesta i min närhet, släkt, vänner trodde inte på att det skulle gå, det haglade bokstavligen negativa kommentarer. men jag fortsatte ändå. I Mars 2012 lämnade jag över nycklarna, sålde Sibylla & spelbutiken. Glömmer det aldrig. Jag gick ut genom entrén, kastade mitt förkläde i soptunnan & åkte, har aldrig vart där igen :-)  

Idag: 
Heltid med LR Health & Beauty Systems, tänkte skriva "arbetar med", men det känns inte som ett "arbete". När man gör något som är kul, inspirerande, tillfredställande, lönsamt, utvecklande så raderas gränsen mellan "arbete" & fritid ut. Det blir en typ av "lifestyle" där allt smälter samman till en trivsam "tillvaro"  Sen är det ju naturligtvis så att jag är väldigt "aktiv" i mitt bolag varje dag ungefär lika mycket som många andra är på sina sk. "arbeten" skillnaden för mig är att jag ler varje dag! Det gjorde jag inte mellan åren 2007-2010.

Jag har en bakgrund
som verktygsmakare, vaktmästare, teletekniker, butikssäljare som anställd. & egen företagare som båtimportör/uthyrare, bilförsäljare, säljare, restaurangägare, cateringföretag, spelbutik, franchise/sibylla, Svenska spel, ATG. & nu säljare / nätverkare.
Vet inte vad som skulle kunna hända för att jag någonsin ska bli anställd igen, jag uppfyller mina egna drömmar istället för andras & arbetar hellre som egen företagare utan chef. Det passar mig bäst.

Jag skulle verkligen vilja att flera vågade inse vad de själva kan göra med sitt liv, inte slösa tid/energi på att slita med något de egentligen inte vill åt någon annan... men det får vi snacka mera om i nästa inägg.  Nu har jag några viktiga möten att ta hand om. Peace!

#1 - - Skogsraah ☾:

Intressant att läsa :)

Svar: Tack, 😄
Mikael Haraldsson

#2 - - Anonym:

Spännande att läsa och får följa dig bland labyrinten bland olika jobb 😃😃

Svar: Tack, :-)
Mikael Haraldsson

#3 - - Anonym:

Hur ser dina upplägg ut? Vi är fb vänner, men jag drog mig ur för x-antal år sedan. Hade ingen ork att ränna runt o sminka folk. Hur jobba du? MVH Eva William Tack@💪💪👅👅

Svar: hej !Är vi fb-vänner ? kul! Skicka pm till mig så kan vi "prata" mer. / Micke
Mikael Haraldsson