ManCAVE. My home. attraction, bestpals, bästakompisar, committed, different, entreprenör, freedom, kompisar, olika

DIFFERENT - & bästa kompisar.

Började dagen med en vild diskussion om ämnet PRIORITERING med en nära vän. Sjukt vad man kan prioritera totalt olika. Vad prioriterar du? Vad är skillnaden mellan oss? Intressant diskussion då vi är så totalt olika i allt. Anställd - egen företagare. Lön - avbetalningar - prylar - osv. När jag var yngre så var vi ganska lika men nu har jag själv helt tänkt om. Nu för tiden prioriterar jag frihet! Smaka på ordet FRIHET! Frihet för mig är att äga min egen tid till 100%. Att inte ha någon som bestämmer över mig. Att inte behöva jobba med något jag inte vill. Min tid är MIN! Det roligaste var att vi skulle ses ett par timmar & ta en afterwork med ett par öl & lite skitsnack, men han behövde 14 dagar på sig för att planera in det i sin kalender?  men jag behövde typ 1-2 dagar ?

 
Jämför:

Min vän: jobbar 7-16.30 Måndag till Fredag som anställd. "Lediga" helger (som är fyllda av massa måsten. Han har avtalsenlig lön, trygghet, struktur. varenda timme är förbokad i hans kalender osv.
Han trivs med sin tillvaro. Jag har för några år sedan varit i samma sits men orkade inte med det.
Jag tycker att han är konstig som står ut med ”the rat-race” år ut & år in.

Jag: jobbar med eget företag, min lön påverkar jag delvis själv, arbetar 30-40 tim/vecka men ibland kväll, ibland på en Söndag. Lagom med struktur, en del måsten men ännu mera frivilliga projekt.
Ibland är det underbart med "ostruktur" oxå, en blank sida i kalendern innebär inga möten bokade ( oj inga inkomster) samtidigt så är blanka sidor i kalendern super ibland. Oplanerade & spontana möten kan ofta vara ännu intressantare. Därför tycker jag att man ska se till att ha ”blanka sidor” ibland, för det är det oplanerade som oftast blir mest spännande, i alla fall för mig. Oavsett om de är av affärsmässig eller mera privat/nöjes karaktär. Min vän skulle aldrig klara av mitt ostrukturerade liv, han tycker att jag är lat för att jag ”inte har ett riktigt jobb”.  Jag tycker att han är lat som bara åker med utan att orka hoppa av & ens orka prova något annat.

Alla är vi olika, det är ju amazing!